Girişimsel Radyoloji

Girişimsel Radyoloji nedir? Neden bilmeliyim?

Girişimsel radyoloji hastalıkları tedavi etmenin bazen en hızlı, etkili ve ağrısız yolu olabilir. Bir hastalık veya şikayet meydana geldiğinde bunun girişimsel radyoloji yani us mr tografi veya anjiografi kullanılarak ameliyatsız çözümü olabilir mi diye sorular sormakta fayda vardır.

Kanserin tedavisi için neden Girişimsel Radyoloji?

Kanserin doğası gereği tüm vucuda yayıldığı gibi akciğer, karaciğer, böbrekler veya pankreas gibi kendine yerleşme ve büyüme fırsatı bulduğu organlarda; kemoterapi ve radyoterapinin etkilerinden nisbeten korunur veya saklanır. Girişimsel radyoloji uzmanı, ultrason, mr, tomografi ve anjiografi cihazlarını kullanarak, kanser dokusunu ister beslendiği damarı tıkayarak, ister lazer, mikrodalga, radyofrekans veya kriyo iğneleri ile direk olduğu yerde tahrip eder ve bağışıklık sistemini harekete geçirir. Bir nevi kanser hücresini bağışıklık hücresine tanıtır ve aşı etkisi oluşur. Böylece vucudun her yerindeki kanser mücadelesine yardımcı olur.

60 çeşit tedavi ve işlem hastaneye yatmadan ameliyatsız nasıl çözülebilir?

Ameliyatlar için çoğu zaman derin uyutma veya genel anestezi ihtiyacı vardır. Hastaya verilen ilaçlar, nefes almasını ve kalp atışlarını kontrol altına almak için entübasyon ile anestezi cihazına bağlanmasını gerektirir. Kişi kendi soluyamaz ve bilinci yoktur. Bu da hastane yatışını ve takibini uzatır. Girişimsel radyolojik işlemlerin hemen hepsi lokal anestezi , hafif bir sakinleştirici veya ağrı kesici ile yapılabilir. Hastaların çoğu ile işlem esnasında sohbet edilerek endişeleri de ortadan kaldırılabilir. Hastalar gerek kalmadıkça genel anestezinin risklerinden, uzun hastane yatışlarından ve enfeksiyondan korunmuş olur. Vucudun açılmasına gerek kalmadığı için iyileşme süreleri çok daha kısadır. Girişimsel tedavilerden sonra ağrı hemen hemen olmaz ve işe dönüş süreleri çok daha kısadır.

Neden Girişimsel Radyoloji Uzmanına danışılmalıdır?

Türkiyede 5000 radyoloji uzmanı varken 500 girişimsel radyoloji ile ilgilenen radyoloji uzmanı vardır ancak ilgilenmek tecrübe için yeterli değildir. TGRD derneği uzmanlık kriterlerini belirlemiş ve belli bir vaka tecrübesi olanlara eğitim ve sınavlardan sonra diploma, yeterlilik belgesi vermiştir. Uzmanlık yanında yıllarca bu işlemleri yapan kişileri yaptıkları ve ortaya koydukları çalışmaları yayınları takip ederek bulabilirsiniz.

Karaciğer Kanseri